Select Gift

La oricare 2 cărți cumpărate, a treia este gratis!
  • NEWSLETTER
  • CONTACT
Librăria online Ideea Europeană Librăria online Ideea Europeană
Contul meu
0 items / 0,00 lei
Meniu
Librăria online Ideea Europeană Librăria online Ideea Europeană
0 items / 0,00 lei
Colecțiile noastre
  • Biblioteca Ideea Europeană
  • Biblioteca de filosofie
  • Istorii
    • Istoria mentalităților
    • Istorie & Politică
    • Istorie, teorie și critică literară
  • Cărți pentru copii
  • Cultura chineză
  • Dezvoltare personală & Practic
  • Dicționare & Enciclopedii
  • Ediții bilingve
  • Jurnale, corespondență și memorii
  • Opere fundamentale
  • Poesis
  • Proză scurtă
  • Psihologie & Psihanaliză
  • Publicistică & Eseuri
  • Religie & Spiritualitate
  • Reviste de cultură
  • Roman Fiction
  • Teatru
  • Autori
  • Librărie
  • eBooks
  • Informații
    • Despre noi
    • Cum comand?
    • Ghid eBook
    • Pentru autori
    • Catalog · Distribuție
  • Blog
  • Proiecte
  • Punctul Critic
  • OFERTE SPECIALE
  • NOUTĂȚI
Reduceri!
Prima paginăCărțiLiteratură Femei nebune după bărbaţi
Produsul precedent
Genetica reproducerii 25,20 lei 19,20 lei
Înapoi în librărie
Următorul produs
Europa, sarea Terrei 21,00 lei 17,10 lei
Roman Fiction

Femei nebune după bărbaţi

18,90 lei 15,00 lei

Femei nebune după bărbaţi – Corina Cristea

ISBN: 978-973-7691-60-6 ISBN: 978-973-7691-60-6 Categorie: Literatură Autor: Corina Cristea
Share
închide
Disponibil și în format eBook:
  • Femei nebune după bărbați (eBook) 14,40 lei 12,90 lei
Noutăți
  • Contemporanul nr. 03 Martie 2023 7,00 lei 5,00 lei
  • Biologia și ecologia codalbului (Haliaeetus albicilla L.) prezent la gurile Dunării (România) (eBook) 48,00 lei 45,00 lei
  • Șambelanul oficios - Ediție bilingvă 34,65 lei 27,60 lei
  • Descriere
  • Fragment
  • Detalii carte
  • Recenzii (0)
  • Despre Roman Fiction
  • Livrare
Descriere

„Proza ei are o notă singulară…. Corina Cristea scrie monografia frumoasă a singurătăţii, «fiară flămândă». Recurge la personaje comune, la întâmplări banale, pentru că singurătatea nu e de căutat la eroi ai destinului a căror viaţă se umple cu Fapte.”
(Val Condurache)

„Nu pot spune că orice asemănare cu realitatea e întâmplătoare. Povestirile mi-au fost spuse ca fiind adevărate. Întâmplător e doar faptul că le-am scris eu. Pentru ce se poate întâmpla între o situaţie şi alta, rămân tributare apetenţa şi imaginaţia lectorului, pe care eu, din plecare, îl consider inteligent.”
(Corina Cristea)

Fragment

Femei nebune după bărbaţi de Corina Cristea

Caleidoscop cu graţii

Caleidoscopul de graţii nu exclude portretele clasice, portretele clasicei noastre educaţii. Antigona, Medeea, Electra, ba chiar ambigua şi difuza, clasică Fedra, sunt portrete de gen, de referinţă. Până şi pe Cleopatra o înregistrează „în trecere”, căci prea au fost mari cei care au imortalizat-o. Nu putem însă să nu reţinem ideea de Dulcineea din Toboso – „cea fără de pereche şi seamăn în lume”, născocire a lui Sancho Panza, căci Beatrice a lui Dante e măcar la fel de idealizată. „Tanto gentile e tanto onesta pare” – „Atât de nobilă şi-atât de pură-apare”. Şi tot astfel este balada în care, cu graţie şi naivitatea unei copile coborâte atunci din ceruri, Beatrice vorbeşte în felul acesta:

Io mi son pargoletta bella e nova/ Eu sunt micuţă, nouă şi frumoasă/ Che son venuta per mostrare altrui/ Şi am venit eu altora să-arăt/ Delle bellezze del loco ond’io fui/ Din frumuseţile acelui loc în care fui. „Aceasta nu este alegorie, şi nici concept ştiinţific sau, pentru a vorbi mai exact, alegoria şi conceptul ştiinţific există şi aici, dar confundate, ca şi uitate în această fiinţă, şi astfel desăvârşit realizate, conform acelui ideal al femeii care este cel dintâi ce se arată întruchipării tinereşti”. (Nina Façon)

O putem însă uita pe Julieta la fereastră?: „But soft! What light thgrugh yender window breaks?/ It is the east, and Juliet is the sun!” Sigur că Shakeaspeare rămâne şi prin alte multe personaje. Dar, parcă Julieta e cea la care ne gândim mai întâi, la pătimaşa ei inocenţă, la frageda ei frumuseţe: „Her beauty hange upon the cheek af night like a rich jewel in an Ethiop’s ear”.

Dacă Ioana d’Arc este imaginea sacrificiului eroic, a vitejiei mascate în carcasa fragilă a trupului feminin, sirena cea mică din povestea lui Andersen e imaginea sacrificiului din iubire, pe care foarte des femeile sunt dispuse să-l facă, mai ales în literatura scrisă de bărbaţi. Şi fiecare pas al micuţei sirene, care renunţase la frumoasa-i coadă de peşte, era ca o tăietură adâncă de sabie, dar zâmbetul nu-i lipsea de pe buze şi în durere era fericită. În aşteptare, durere şi iertare îşi găseşte fericirea şi Solveig, iubindu-l pe Per Gynt; Ibsen o idealizează în neuitatele şi cuprinzătoarele cuvinte: „Soţie şi mamă, femeie neîntinată, nu mă lăsa, iartă-mă!”

Femeilor le place o imagine mai puţin răbdătoare, despre propria lor fiinţă. Aventura Teodorei, împărăteasa Bizanţului, care din culisele Hipodromului se urcă pe tronul Cezarilor, a avut în toate timpurile privilegiul de a aţâţa curiozitatea şi de a exercita imaginaţia. Norocul său miraculos i-a surprins aşa de tare pe contemporani, încât toţi gură-cască din Constantinopol născociră tot felul de poveşti de necrezut, toată aceea grămadă de flecăreli pe care Procopius, în Istoria Secretă, le-a strâns cu grijă pentru posteritate. După moartea sa, legenda s-a ocupat şi mai mult de ea: orientali şi occidentali, sirieni, bizantini şi slavi înfrumuseţaseră, cu detalii romanţioase, romanţioasa sa soartă; şi graţie acestui renume zgomotos, chiar în zilele noastre, dintre atâtea prinţese care s-au perindat pe tronul Bizanţului, Teodora e cea mai cunoscută, şi aproape populară. În San-Vitale, din Ravenna, în abside solitară unde sclipesc mozaicurile de aur, Teodora ne apare în toată strălucirea majestăţii sale, ne povesteşte Charles Diehl, în Figuri bizantine. „Costumul cu care e îmbrăcată e de o incomparabilă splendoare. Drapată într-o mantie lungă de purpură violetă, la poalele căreia o broderie lată de aur se desfăşoară în falduri luminoase, ea poartă pe capul înconjurat de un nimb o diademă înaltă de aur şi de pietre preţioase; în părul său se împletesc ciucuri de pietre şi de perle şi pe umeri alţi ciucuri de giuvaieruri cad în cascade orbitoare.”

Norocul nu i-a surâs lui Marguerite Gautier, ea a devenit doar o Traviata, o rătăcită, dar celebră din paginile lui Dumas-fiul în ariile nemuritorului Verdi.

Cu mai mult spirit practic, deşi visătoare, s-a dovedit a fi aceea din „rude mari împărăteşti” despre care Eminescu ne spune: „Era una la părinţi/ Şi mândră-n toate cele/ Cum e fecioara între sfinţi/”.

O prezenţă gravă, o transformare tragică de la surâs şi bunătate la ţipătul disperat al sinuciderii, înregistrează ficţiunea lumii prin fantezia titanului Lev Tolstoi. Să-i citim gândurile lui Vronski când o întâlneşte pe Ana în tren: „Cu simţul obişnuit al omului de societate, înţelese, dintr-o singură privire aruncată asupra acestei doamne, că face parte din cea mai înaltă societate. Îşi ceru iertare şi intră în vagon. Simţi însă, dorinţa s-o mai privească o dată, dar nu fiindcă era foarte frumoasă, nici pentru distincţia şi graţia firească, întipărite pe întreaga ei făptură, ca fiind în expresia feţei sale drăgălaşe, când trecu pe lângă el, era ceva deosebit de gingaş şi delicat.” Tragismul Annei Karenina nu e tragismul Emmei Bovary. E mai grav, mai profund, mai sinuos. Totuşi, nu se vorbeşte de careninismul personajelor feminine, ci de bovarismul lor. Dacă Tolstoi a avut un model pentru Anna, imortalizându-l l-a lăsat să se desfăşoare ca pe un om liber. Ana îşi trăieşte destinul ca eroină pe care autorul o aruncă în vâltoarea unui roman şi o lasă să se descurce singură. Flaubert n-are atâta încredere în Emma sa. Referindu-se la dualitatea firii sale, la multele lui conflicte interioare şi la aspiraţia de a le depăşi, el a afirmat, hazliu şi plin de tâlc: „Doamna Bovary sunt eu!”.

Tumultoasă, pasională, misterioasă, graţioasă, generoasă, capricioasă, maliţioasă, înger şi demon, inegalabilă, isteric-virginală, cum o numea cineva, e eroina din Idiotul lui Dostoievski. O „fotografie” ne-o arată aşa: „Era îmbrăcată cu o rochie de mătase neagră, elegantă, sobră; ochii îi avea negri, adumbriţi şi profunzi, fruntea gânditoare; chipul, cu obrajii puţin cam subţiri şi poate prea palid, exprima pasiune, lăsând să se întrevadă şi o umbră de trufie”. Ea apare întotdeauna în cele mai neaşteptate momente. Exact în momentul acela de maximă încordare, prinţul apăru în uşă, anunţând: „Nastasia Filipovna!”

Unde este mult spaţiu, acolo este şi mult timp. Şi Marcel Proust şi-a oferit şi ne-a oferit mult spaţiu, ca să aibă unde căuta mult timp, pierdut sau regăsit. Iar prin spaţiul lui trece farmecul inefabil al mult bârfitei Odette, dar trece şi farmecul juvenil, maliţios al modernei Albertine.

Într-un Munte vrăjit, Thomas Mann a internat-o pe Claudia Chauchat, pentru care „iubirea lui Hans Castorp se manifesta cu o spontaneitate care-l făcea să pălească şi-i descompunea trăsăturile chipului, refe- rindu-se la genunchiul doamnei Chauchat, la limita piciorului său, la spinare şi la vertebra cervicală, la braţele care-i flancau pieptul mic, la neglijenţa şi materialitatea lui, infinit accentuate de boală, la trupul ei de venitde două ori trup”.

Şi acum, în vârtejuri de dans şi în volburi de zeci şi zeci de metri de muselină cu floricele verzi, pe aripile vântului, soseşte visul tuturor fetiţelor de 13 ani, care o descoperă şi o citesc şi vor s-o imite cu nesaţ: Scarlet O’Hara. „Scarlet O’Hara nu era frumoasă dar bărbaţii nu-şi dădeau seama de aceasta, când, ca gemenii Tarleton, erau prinşi de farmecul ei”.

Dar iată că un farmec la fel de cotropitor, de inexplicabil, porneşte dintr-un fel de indolenţă, o indolenţă greu de caracterizat, dar uluitoare, ascunsă, magnetizatoare, hipnotizatoare. „Ce vreau eu să spun e că atunci când Eula Varner şi-a aruncat prima din privirile alea ale ei pe avocat sau l-a lăsat pe el s-o vadă pentru prima oară, luaţi-o cum vreţi – a integrat tot restul vieţii lui în cea a primului ei copil pe care s-a întâmplat să-l aibă, cu condiţia, natural, să fie o fată”. În casa cu coloane, cel de-al treilea volum al trilogiei, Faulkner, acest colos al literaturii moderne, ne-o prezintă pe bizara lui graţie feminină, Eula Varner, definită în carte „ca un fenomen natural, ca un ciclon sau o maree care a întors pe dos situaţia politică şi sexuală dintr-un oraş”.

Modelele unui caleidoscop nu sunt finite. Îl putem învârti la infinit. Vor apare mereu stele, iubiri şi alte stele. Să-l lăsăm să mai cuprindă şi odihnă şi timp, un timp pentru odihnă.

Detalii carte
Colecție

Roman Fiction

An

2007

Pagini

172

Recenzii (0)

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Femei nebune după bărbaţi” Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Despre Roman Fiction
Sub sigla colecției Roman Fiction apar fresce narative care poartă semnătura unor scriitori contemporani, clasici și în curs de consacrare.
Livrare

LIVRARE RAPIDĂ

Toate comenzile sunt procesate rapid și, prin confirmarea lor telefonică promptă și prietenoasă, ne asigurăm că adresa dvs. este corectă și completă, pentru a preveni orice întârzieri în livrare. Comenzile sunt expediate cel târziu a doua zi din depozitul librăriei noastre, urmând să vă ajungă în cel mai scurt timp - în funcție de modalitatea de transport aleasă, în următoarea zi lucrătoare prin curier sau în 3-4 zile prin poștă.

Produsele digitale (eBooks) sunt expediate prin intermediul poștei electronice a cumpărătorului, imediat după confirmarea plății (nu se percepe niciun tarif de expediere).

LIVRARE GRATUITĂ

Pentru orice comandă de minim 150 lei oferim transport gratuit, plus cărți bonus și suplimente.

  • Abonați-vă la newsletter și primiți un voucher de reducere și beneficiați de discounturi suplimentare.
  • Fiți cu ochii pe site-ul nostru! Ocazional lansăm promoții limitate neanunțate și zilnic avem Happy Hour.
  • În plus, o ofertă specială permanentă cu adevărat unică: la 3 cărți cumpărate, pe a patra o primiți gratis, indiferent de cuantumul comenzii!

Produse similare

Reduceri!
Închide

Literatura germană · De la Sturm-und-Drang la zilele noastre

88,20 lei 71,00 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Vasco da Gama navighează

24,15 lei 19,20 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Sfîşiat de umbra unui înger

19,62 lei 16,20 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Jocul şi fuga

52,50 lei 42,00 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Ex – Roman de dragoste și conspirație

18,90 lei 15,00 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Raşel

18,90 lei 14,10 lei
Adaugă în coș

Cultura Chineză
Teatru
Roman Fiction
Reviste de cultură
Religie & Spiritualitate
Publicistică & Eseuri
Psihologie & Psihanaliză
Proză scurtă
Poesis
Opere fundamentale
Jurnal & Corespondență & Memorii
Istorie, teorie și critică literară
Istorie & Documente & Politică
Istoria mentalităților

Editura Ideea Europeană funcționează sub auspiciile Fundației Culturale Ideea Europeană. Misiunea noastră este promovarea valorilor culturale românești în context european.

O.P. 22, C.P. 113 - Sector 1, Bucureşti
Tel./fax: (+4)021-212.56.92
Email: office@ideeaeuropeana.ro
Articole recente
  • Revista-Punctul-critic-3-4-2022
    Punctul Critic nr. 3-4 (41-42) 2022: Criza – cuvântul de ordine al resetării „normalității”. Agricultura românească – eterna cenușăreasă
    30 decembrie 2022
  • Lansare-100-de-fotbalisti-legendari
    Lansare de carte „100 de Fotbaliști Legendari” de Bogdan Socol
    15 decembrie 2022
Informații utile
  • Despre noi
  • Comenzi și plată
  • Transport și livrare
  • Confidențialitate
  • Condiţii de utilizare
  • Contact
Legături
  • Blog
  • Revista Contemporanul
  • Proiectele noastre
  • Revista Punctul Critic
  • Editura Europress Group
  • ANPC
Cărțile noastre
  • Autori
  • Noutăți
  • Oferte speciale
  • Edituri
  • Colecții
  • Catalog - Distribuție
IDEEA EUROPEANĂ 2023 crafted by Webgraphic.ro & SEOKafe.
Viziteaza site-ul Editura Ideea Europeana pe ShopMania
  • Meniu
  • Colecții
  • Biblioteca Ideea Europeană
  • Biblioteca de filosofie
  • Istorii
    • Istoria mentalităților
    • Istorie & Politică
    • Istorie, teorie și critică literară
  • Cărți pentru copii
  • Cultura chineză
  • Dezvoltare personală & Practic
  • Dicționare & Enciclopedii
  • Ediții bilingve
  • Jurnale, corespondență și memorii
  • Opere fundamentale
  • Poesis
  • Proză scurtă
  • Psihologie & Psihanaliză
  • Publicistică & Eseuri
  • Religie & Spiritualitate
  • Reviste de cultură
  • Roman Fiction
  • Teatru
  • Autori
  • Librăria Ideea Europeană
  • eBooks
  • Informații
  • Blog
  • Contact
  • Contul meu
Coș de cumpărături
închide

Intră în cont

închide

Ați uitat parola?
Sau intră cu
Facebook
Google

No account yet?

Creează un cont
Sidebar

Utilizăm cookies pentru a vă putea oferi o experiență de navigare optimă. Puteți afla mai multe despre fișierele de tip cookies folosite sau le puteți dezactiva în setări.

Librăria online Ideea Europeană
Dezvoltat de  GDPR Cookie Compliance
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.