La oricare 2 cărți cumpărate, a treia este gratis!
Facebook Twitter Google Email Instagram YouTube Pinterest
  • NEWSLETTER
  • CONTACT
Meniu
Librăria online Ideea Europeană Librăria online Ideea Europeană
  • Contul meu

    Intră în contCreează un cont

    Închide

    Ați uitat parola?
    Sau intră cu
    Facebook
    Google
0 Favorite
0 items / 0,00 lei
Colecțiile noastre
  • Biblioteca Ideea Europeană
  • Biblioteca de filosofie
  • Istorii
    • Istoria mentalităților
    • Istorie & Politică
    • Istorie, teorie și critică literară
  • Cărți pentru copii
  • Civilizația chineză
  • Dezvoltare personală & Practic
  • Dicționare & Enciclopedii
  • Ediții bilingve
  • Jurnale, corespondență și memorii
  • Opere fundamentale
  • Poesis
  • Proză scurtă
  • Psihologie & Psihanaliză
  • Publicistică & Eseuri
  • Religie & Spiritualitate
  • Reviste de cultură
  • Roman Fiction
  • Teatru
  • Acasă
  • Autori
  • Librăria Ideea Europeană
  • Informații
    • Despre noi
    • Cum comand?
    • Ghid eBook
    • Pentru autori
    • Catalog – Distribuție
  • Blog
  • OFERTE SPECIALE
  • NOUTĂȚI
-25%
Prima paginăCărțiLiteratură Magna utopică. Adam și Eva după sfârșitul lumii
Produsul precedent
Sub semnul lui Hippocrates 44,10 lei 34,00 lei
Înapoi în librărie
Următorul produs
România întregită 1918-1928. Aspecte ale consolidării statale 33,60 lei 26,00 lei
roman-fiction

Magna utopică. Adam și Eva după sfârșitul lumii

de

Alecu Ivan Ghilia

54,50 lei 41,00 lei

Magna utopică. Adam și Eva după sfârșitul lumii – Alecu Ivan Ghilia

Adaugă la favorite loading
Produs adăugat la favorite! Lista mea de favorite
Produsul se află deja în lista de favorite! Lista mea de favorite
ISBN: 978-606-594-675-0 Categorie: Literatură Autor: Alecu Ivan Ghilia
Share
Facebook Twitter Google Email Pinterest WhatsApp
închide
Noutăți
  • Noua Psihologie a Banilor 84,00 lei 68,00 lei
  • Autori şi opere. Cultura rusă. Volumul II 89,25 lei 71,00 lei
  • Națiune, modernizare și elite românești
    Evaluat la 5.00 stele din 5
    42,00 lei 34,00 lei
  • Descriere
  • Fragment
  • Informații suplimentare
  • Recenzii (0)
  • Despre Roman Fiction
  • Livrare
Descriere

Rareori, motivul lumii ca vis a căpătat în literatura universală o orchestraţie atât de întinsă, nuanţată şi diversă. Adam este visat de el însuşi, visându-i în acelaşi timp şi pe alţii. Visele decurg unele din altele, iar momentele de trezie sunt doar pretexte de intrare în alte stări de reverie. Scenariile epice ale viselor, ca şi ale coşmarului sunt învăluite într-un fel de stări de delir, când cuvintele capătă o potenţare maximă. Ficţiunea cuvintelor creează lumi noi ce dispar prin alte modulări ale cuvintelor visătoare.

Astfel, Alecu Ivan Ghilia a scris un complex şi autentic roman post-modern, începând cu viziunea asupra lumii, diversitatea limbajului şi spiritul ludic al operei. Lectura volumului Magna utopică. Adam și Eva după sfârșitul lumii nu este facilă şi autorul nu a făcut nici o concesie spre a-i seduce sau menaja pe cititori. Povara actului de lectură este răsplătită de marea frumuseţe şi originalitate a cărţii, ca şi a caracterului ei inedit. Adus în public, în faţa unor cititori inteligenţi şi pasionaţi, romanul lui Alecu Ivan Ghilia sperăm că îşi va găsi înţelegerea cuvenită şi în rândul criticilor, în drumul său de statornicire definitivă în muzeul literelor lumii.

Romul Munteanu

Fragment

„Doamne! Unde eşti, Doamne?  Unde mă duci, Doamne?”

Este interogaţia firească a oricărui credincios autentic, în ceas de cumpănă sau în clipe de meditaţie asupra propriei existenţe. Printre monoteişti, creştinii sunt cei care îşi recapăta liniştea şi echilibrul interior prin zilnica, repetabila rugăciune a inimii, adresare directă către Iisus Hristos, fiul lui Dumnezeu.

Sper că am reuşit să deschid cu prima cheie unul dintre sertarele cu secrete oferit ferecat lectorului capodoperei lui Alecu Ivan Ghilia, reintitulată în ediţie definitivă, cea de faţă, Magna Utopica – Adam şi Eva după sfârşitul lumii.

În mod normal, ar fi trebuit ca aceste câteva cuvinte să reprezinte tot ce am a vă spune vouă, cititorilor, ca unul ce nu este şi nici nu voieşte a părea critic literar, darămite istoric al literaturii, ci doar un foarte pasionat cititor. Şi, cu siguranţă, v-aş invita să citiţi apoi cu atenţie vechea prefaţă din 1995 a primei variante a romanului – Piramida –, devenită acum postfaţă, semnată de regretatul profesor de literatură universală Romul Munteanu, intelectual rafinat dintr-o generaţie anterioară mie. Romul Munteanu este, de altfel, primul care se încumetă a califica scrierea lui Alecu Ivan Ghilia drept roman utopic şi, în acelaşi timp, o capodoperă. Îmi asum şi eu, din pornire, spusele profesorului şi le socotesc printre argumentele ce mă determină să adaug un alt număr de cuvinte celor care m-au pornit la drum.

Mai socot că este de semnalat şi, poate, de explicat de ce autorul simte o acută nevoie de a-şi revedea şi completa, ediţie după ediţie, câteva dintre romanele sale. Spre exemplu: De veghe la moartea mea (1998 – Ed. Cartea Românească), reformulat Manifest împotriva uitării (2008 – Ed. Limes). Să fie doar efortul unui perfecţionist? Sau, poate, strădania iscată de o vulnerabilitate? Încercarea reparatorie a unui scriitor cu start năvalnic şi multă hărnicie creativă, împins de confraţi şi însoţitorii critici într-un nedemn con de umbră? Sau complexul adolescentului sărac lipit pământului, care s-a încrezut prea repede şi cu fireasca naivitate a veşnicului dezmoştenit în idealul comunist, un fapt devenit istorie, dar care şi astăzi încă îi face pe unii scriitori mai tineri să-l califice grăbit pe Ghilia (voi demonta neadevărul!) drept profitor al regimului trecut? Sau această perpetuă reîntoarcere asupra propriilor prime versiuni devine un act de escamotare sau de falsă afişare a modestiei?

Niciuna dintre aceste ipostaze nu se mulează perfect pe făptura aparent fragilă a lui Alecu Ivan Ghilia. Voi menţiona imediat ca definitorii trei componente fundamentale ale artistului şi le voi aminti într-o ordine ce nu e dictată de logica formală, ci şi de substanţialitatea adăugată:

1. Alecu Ivan Ghilia este şi un mare pictor, mai puţin cunoscut. Pictor în adevăratul sens al cuvântului, nu doar pentru că a studiat artele frumoase şi i-a fost elev şi emul lui Corneliu Baba, ci pentru că extracţia profundă a picturii sale se regăseşte în Pieter Bruegel cel Bătrân, în Hieronymus Bosch sau Arcimboldo şi ajunge astăzi în şcoala românească lângă Silviu Oravitzan şi Onisim Colta sau, neocolind – după opinia altora – un posibil traseu secundar, între Henri Rousseau Vameşul şi Stan Pătraş. Opera sa picturală, încărcată câteodată de elemente şi simboluri ale fantasticului sau ale reveriei mistice, adună laolaltă, uneori haotic, toate componentele Viului într-o unitate pioasă faţă de Creatorul Unic. Instalarea unui program zilnic de travaliu alternativ, cu precădere în ultimii 30 de ani, între masa de scris şi şevalet îi defineşte lui Ghilia nu doar stilul scriitoricesc, dar îi şi relevă diferenţele între a putea revizui un text scris şi a nu mai putea interveni decât accidental în pictura de şevalet.

2. Într-o existenţă îndelungată, dar presărată cu incidente şi accidente – unele tragice – Alecu Ivan Ghilia se salvează pe sine regăsind, la vârsta maturităţii, dreapta cale către credinţă şi evlavie, la îndemnul lui Antonie Plămădeală, prieten şi eminent teolog, alăturându-se unui mare duhovnic, părintele Constantin Galeriu, şi unei biserici, Sf. Silvestru, lăcaş în care slujea şi un alt martir al Bisericii Ortodoxe, preotul Nicolae Bordaşiu. Cu acest reazem înspre transcendent, Ghilia nu-şi găseşte doar alinare, ci îşi recunoaşte şi îşi îndreaptă greşita pornire de juneţe, lepădându-se autentic şi definitiv de răul comunist. Această alungare a diavolului ce se cuibărise în sufletul şi cugetul lui Alecu Ivan Ghilia capătă în 21-22 decembrie 1989 o formă manifestă. Scriitorul participă direct la revoluţie, este arestat şi torturat de Securitate, alături de trei confraţi temerari: Ion Murgeanu, Florin Iaru şi Horia-Roman Patapievici. Nu acceptă ulterior niciun fel de onoruri sau avantaje pentru gestul său şi dă seamă despre acele zile şi nopţi tragice într-un roman cu personaje şi fapte reale.

3. Şi, în sfârşit, la început poate nu deplin conştient, dar cu sufletul şi suflul regăsite, Ghilia trece şi prin experienţa yoghină, apoi prin înţelepciunea tibetană şi ajunge la o ultimă influenţă către adâncimea gândului, aflată sub semnul mantrei AUM, fonem sanscrit cu mare încărcătură spirituală, la care eroul romanului actual face apel.

Toate acestea trebuiau desluşite suplimentar pentru a-l sprijini pe cititor în lectura deloc facilă, plină de frumuseţi stranii, de la cele lexicale în folosul Logosului la cele de arborescenţă romanescă sau de excurs intelectual, faze de construcţie ce-şi dezvăluie doar în final secretele, iar până atunci te împing, ca urmare a unui cataclism, în interiorul unei structuri utopice, când pe cărări cu aşteptări false, când prin adevărate rezolvări poetice.

Nu cred deloc în rolul unui prefaţator ce ar trebui să-i povestească de-a fir a păr cititorului tot ce acesta trebuie să se nevoiască a descoperi treptat. Unele întâmplări, fie cataclismul nuclear, fie traseul iubirii lui Adam pentru redescoperirea Evei sale, au când o încărcătură cu profund suspans dramatic, când un parcurs poematic evident. În oricare dintre situaţii – încleştarea dintre supuşenia moralei creştine şi sentimentul culpabil pus în lanţurile pline de plăceri ale păcatului primordial, suspiciunea că nu Dumnezeu Unicul este Creatorul lumilor şi că tu, omul adevărat, sau clona ta de laborator ar putea, la rândul lor, să recreeze, după bunul plac sau printr-o programare venită de aiurea o altă lume, sinusoidele sau aparentele ieşiri la lumină prin false porţi ale unei Piramide aflate între ziduri de neclintit, ca în orice utopie – structura intimă a romanului inventat de Alecu Ivan Ghilia îţi oferă nenumărate prilejuri de meditaţie profundă asupra fiinţei umane şi asupra rosturilor sale, implicându-ne în fapt, pe fiecare dintre noi, aici şi acum.

Personajul principal, Adam, are, împrumută sau jinduieşte Magna Utopica sub diferite chipuri sau îndeletniciri şi este urmărit cu obstinaţie mai tot timpul de adversarul său, Narcis sau Nick Adams (zeflemea la adresa idealului american!), element diavolesc care fie încearcă să-i cumpere sufletul, fie îl îndeamnă la păcat, la adevăratul păcat, cel al minciunii. Acest punct şi contrapunct, această multitudine de faţete se constituie într-una dintre abilităţile autorului, aşa încât, atunci când, intermediat, desigur, fi-vom invitaţi să ne alegem noi, prin Adam, finalul – prin deschiderea singurei Porţi adevărate a Piramidei, Poarta vieţii şi a creaţiei, Poarta Iubirii, Poarta Luminii –, ne vom afla de fapt în faţa unui moment de mare cumpănă. Dar până atunci: „Să iubeşti iubirea când se întoarce însutit asupră-ţi e ca şi cum te-ai iubi însutit pe tine însuţi. Dobânda ţi-o capeţi când iubeşti iertând, ierţi neiubit fiind, dând fără să ţi se întoarcă, întorcând răul în bine” ne anunţă Magul la pagina 85. Acest anunţ este până la un moment – îmbracă toate aparenţele – o capcană pe care ne-o întinde scriitorul. Alte multe capcane nu sunt decât compoziţional stilistice şi citez, la întâmplare, fabuloasa enumerare a bucatelor, de la pagina 101, enumerare care te momeşte pantagruelic să părăseşti ezotericul pentru a luneca păgubos în păcatul lăcomiei.

Traseul lui Adam şi implicit al nostru te trece prin Şambala – transcriere românească a noţiunii tibetane străvechi, Shambala, tărâmul mitic de unde este condusă lumea –, iar atunci când crezi că, ajuns aici, ai învăţat să vezi şi să înţelegi totul, descoperi că în fapt te găseşti în mijlocul minciunii agnostice a epocii contemporane, într-o lume refăcută în laborator, fără o istorie care ne-a dat naştere, şi cu ţinte false ce ne trasează un prezent şi un viitor mistificat.

Adam, acel Adam al adevărului şi al devenirii, Adampoetul, Adamnichita, se salvează din toate capcanele prin Poarta Luminii şi a Iubirii, părăsind lumea aparent mirabilă, dar falsificatoare a Utopiei.

Autorul avea de ce să-şi perfecteze această ultimă versiune fie şi doar pentru a ne atrage atenţia asupra acestei minciuni ce câştigă tragic teren în zilele noastre prin mirajul stupid al unei noi filosofii numite marxism cultural, în fapt cultura definitivă a BANULUI. Şi, în această cruciadă împotriva noului duh al răului, scriitorul mă găseşte părtaş şi căuzaş. Piramida, construcţie firesc faraonică, înfiptă cu partea ascuţită în străfundul planetar se demonstrează a fi laboratorul în care, folosindu-se cele mai înaintate tehnologii, urmează a se clona omul nou, desigur, perfect, fără afecte, fără ispite şi, astfel, nesupus greşelii. Ca întotdeauna, Alecu Ivan Ghilia se întâlneşte în propria sa căutare de idealuri cu cei mai apropiaţi şi preţuiţi prieteni şi confraţi, în afara aceluia dintre ei la care jinduieşte ca alter ego: Adampoetulnichita (Nichita Stănescu, cel fără de pereche!). Regretatul savant Ştefan Airinei, rudă cu autorul, devine astfel şef în rândul celor 12 mari Magiştri care-i vor pecetlui soarta lui Adam în interiorul Piramidei sau, cine ştie, îl vor îndruma în afara ei. Crochiurile, aici rapide, făcute lui Fănuş Neagu, Romul Munteanu, Constantin Crişan sau Constantin Chiriţă, în tuşe amicale, au în spate un singur gând, acela că scriitorii scapă rigorilor clonării. Ele îmi reamintesc admirabilele portrete făcute Ninei Cassian, lui Nicolae Breban, Marin Preda şi altora, din Manuscrisul arestat, un alt roman al Scriitoruluipictor! La fel cum singurul personaj care, de la prima până la ultima apariţie, pătrunde cu puterea gândului şi a toate Creatorului în Piramidă fără să-i aparţină – şi, de aceea, devine şi singurul pe care Adam se hotărăşte să-l urmeze – este Părintele Constantin; un remarcabil portret făcut de Scriitorulpictor Ghilia duhovnicului său, Părintelui Galeriu. În faţa forţei acestuia, degeaba Piramida îl tentează pe Adam să renunţe la obsesiva căutare a Evei şi la ofertele alternative. Din ce în ce mai întărit, Adam îşi grăbeşte el verdictul marilor Magiştri, ce cade ca o neaşteptată ghilotină. Adam este socotit inadaptabil şi invitat să-şi aleagă singur finalul! Şi iată cum, în această ediţie definitivă, sfârşitul este, în fond, optimist. În faţa ultimei Porţi, Adam se reînalţă către Viaţă şi Lumină, însoţit de Eva! Eva regăsită! Dumnezeu este cel pe care Îl putem regăsi prin iubire, în noi înşine; El sălăşluieşte în om. Creatorul se contopeşte cu opera sa. Adam va reproduce în ultimele sale clipe, în interiorul Piramidei, celebrul citat din Albert Schweitzer: „Eu sunt viaţa care vrea să trăiască în mijlocul vieţii care vrea să trăiască!”.

Urmează logic: „Din dezdumnezeire intră în zorii lumii noi, pregătit pentru îndumnezeire, devenind (sau având a deveni prin desăvârşire, în continuare) el însuşi zeul care se zideşte pe sine, privindu-se din afară, stimulativ-critic, după ce s-a scotocit sceptic pe dinăuntru, dibuindu-şi nesigur şi disperat o identitate precară, pierdută în ultimul Cataclism prin care a dispărut întreaga speţă… Eva! Eva! urma să strige copilăreşte, exaltându-şi adolescentin imaginaţia, căutând-o, dorind-o.

Târâse o umbră uriaşă după el, acum nicio umbră a trecutului nu le mai stătea în cale. Se puteau regăsi, redescoperi.”

Ultimul capitol al romanului acestei ediţii, intitulat neîntâmplător Sfârşitul visului, se încheie cu vorbele tatălui ceresc: „morţi au fost şi au înviat, pierduţi au fost şi s-au regăsit”.

Conchid prin a spune că Magna Utopica se ascunde sub formula romanului utopic pentru a fi, în fond, un mare Bildungsroman, dedicat nu unei vârste a începuturilor, ci veşnicei deveniri a celui hărăzit a fi, printre semenii săi obişnuiţi, un creator autentic.

Utopică este Piramida, dar şi ceea ce reprezintă ea. Nu există avans tehnologic care să facă să dispară durerea, minciuna şi să aducă în şi pentru oameni doar fericirea şi buna înţelegere. O aparentă construcţie dublă, Magna Utopica încununează măiastru opera scriitoricească a trudnicului său autor, fiindu-i capodoperă şi totodată o pilduitoare izbândă a scrisului românesc contemporan.

Rămâne ca, după o riguroasă şi dificilă selecţie, să-i fie dedicată Pictorului acum, după apariţia acestei ediţii a capodoperei Magna Utopica, o retrospectivă ce, punând în paranteză lucrările ne-esenţiale, de trecere sau petrecere, să cuprindă doar pictura luminii, a regăsirii spiritului şi, evident, portretele.

Mărturisec aici cititorilor, într-o paranteză evocatoare, că, în drumul meu şi al soţiei mele către înnoptare, suntem străjuiţi în casa noastră, alături de un hieratic Christ al lui Râmniceanu, de o Fecioară Maria a lui Ghilia, zâmbitoare, încrezătoare, viziune liniştitoare, care ne îndeamnă către somnul ocrotit apoi de icoane canonice mai vechi sau mai noi. Aşa ar trebui să arate retrospectiva: izbăvitoare!

Dacă vom întruni bunăvoinţa înţeleaptă a unor administratori de spaţii adecvate dimensiunii şi valorii selecţiei picturale, m-aş angaja cu aceeaşi prietenească strădanie să prefaţez retrospectiva Pictoruluiscriitor, aşa cum am încercat mai sus să vă prezint ediţia definitivă Magna Utopica a Scriitoruluipictor.

Radu Boroianu,
22‑23 ianuarie 2019

Informații suplimentare
Colecție

Roman Fiction

An

2019

Pagini

620

Recenzii (0)

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Magna utopică. Adam și Eva după sfârșitul lumii” Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Despre Roman Fiction
Sub sigla colecției Roman Fiction apar fresce narative care poartă semnătura unor scriitori contemporani, clasici și în curs de consacrare.
Livrare

LIVRARE RAPIDĂ

Toate comenzile sunt procesate rapid și, prin confirmarea lor telefonică promptă și prietenoasă, ne asigurăm că adresa dvs. este corectă și completă, pentru a preveni orice întârzieri în livrare. Comenzile sunt expediate cel târziu a doua zi din depozitul librăriei noastre, urmând să vă ajungă în cel mai scurt timp - în funcție de modalitatea de transport aleasă, în următoarea zi lucrătoare prin curier sau în 3-4 zile prin poștă.

LIVRARE GRATUITĂ

Pentru orice comandă de minim 150 lei oferim transport gratuit, plus cărți bonus și suplimente.

  • Abonați-vă la newsletter și primiți un voucher de reducere și beneficiați de discounturi suplimentare.
  • Fiți cu ochii pe site-ul nostru! Ocazional lansăm promoții limitate neanunțate și zilnic avem Happy Hour.
  • În plus, o ofertă specială permanentă cu adevărat unică: la 2 cărți cumpărate, pe a treia o primiți gratis, indiferent de cuantumul comenzii!

Produse similare

-24%
Închide

Întâlnirile cu Liz

21,00 lei 16,00 lei
Întâlnirile cu Liz – Leonid Dobîcin
Adaugă la favorite loading
Produs adăugat la favorite! Lista mea de favorite
Produsul se află deja în lista de favorite! Lista mea de favorite
Adaugă în coș
Quick View
-24%
Închide

Kenoma

10,50 lei 8,00 lei
Kenoma – Gabriela Greţan
Adaugă la favorite loading
Produs adăugat la favorite! Lista mea de favorite
Produsul se află deja în lista de favorite! Lista mea de favorite
Adaugă în coș
Quick View
-23%
Închide

Casa cu iederă

22,05 lei 17,00 lei
Casa cu iederă – Florin Logreşteanu
Adaugă la favorite loading
Produs adăugat la favorite! Lista mea de favorite
Produsul se află deja în lista de favorite! Lista mea de favorite
Adaugă în coș
Quick View
-25%
Închide

Zăpada mieilor

50,40 lei 38,00 lei
Zăpada mieilor – Aura Christi
Adaugă la favorite loading
Produs adăugat la favorite! Lista mea de favorite
Produsul se află deja în lista de favorite! Lista mea de favorite
Adaugă în coș
Quick View
-26%
Închide

Singura cale. Ediția a II-a

52,50 lei 39,00 lei
Singura cale. Ediţia a II-a – Nicolae Breban
Adaugă la favorite loading
Produs adăugat la favorite! Lista mea de favorite
Produsul se află deja în lista de favorite! Lista mea de favorite
Adaugă în coș
Quick View
-25%
Închide

Sub semnul Ideii Europene

24,15 lei 18,00 lei
Sub semnul Ideii Europene – Aura Christi
Adaugă la favorite loading
Produs adăugat la favorite! Lista mea de favorite
Produsul se află deja în lista de favorite! Lista mea de favorite
Adaugă în coș
Quick View

Teatru
Roman Fiction
Reviste de cultură
Religie & Spiritualitate
Publicistică & Eseuri
Psihologie & Psihanaliză
Proză scurtă
Poesis
Opere fundamentale
Jurnal & Corespondență & Memorii
Istorie, teorie și critică literară
Istorie & Documente & Politică
Istoria mentalităților
Galeria artiștilor
Ediție bilingvă
Dicționare & Enciclopedii
Dezvoltare personală – Practic
Civilizația chineză
Cărți pentru copii
Biblioteca Ideea Europeană

Editura Ideea Europeană funcționează sub auspiciile Fundației Culturale Ideea Europeană. Misiunea noastră este promovarea valorilor culturale românești în context european.

O.P. 22, C.P. 113 - Sector 1, Bucureşti
Tel./fax: (+4)021-212.56.92
Email: office@ideeaeuropeana.ro
Articole recente
  • De-Ziua-Nationala-a-Romaniei-Mircea-Platon-la-libraria-Sophia-din-Bucuresti
    Mircea Platon la Librăria Sophia din București de Ziua Națională a României
    27 noiembrie 2019
  • Contemporanul-Ideea-Europeana-la-Gaudeamus-2019
    Ideea Europeană la Târgul Internațional Gaudeamus 2019
    19 noiembrie 2019
Informații utile
  • Despre noi
  • Comenzi și plată
  • Transport și livrare
  • Ghid eBook
  • Confidențialitate
  • Condiţii de utilizare
  • Hartă site
Legături
  • Blog
  • Revista Contemporanul
  • Proiectul RomâniaCitește.ro
  • Revista Punctul Critic
  • Editura Europress Group
  • ANPC
Cărțile noastre
  • Autori
  • Noutăți
  • Oferte speciale
  • Edituri
  • Colecții
  • Catalog · Distribuție
IDEEA EUROPEANĂ 2019 crafted by Webgraphic.ro & SEOKafe.
Viziteaza site-ul Editura Ideea Europeana pe ShopMania

Utilizăm cookies pentru a vă putea oferi o experiență de navigare optimă. Puteți afla mai multe despre fișierele de tip cookies folosite sau le puteți dezactiva în setări.

Librăria online Ideea Europeană
Dezvoltat de GDPR modul
Prezentare generală a confidențialității

Acest website folosește cookies pentru a vă putea oferi o experiență de navigare optimă. Informațiile din cookie sunt reținute de browserul dvs. pentru a vă putea recunoaște atunci când reveniți pe website.

Citiți mai multe despre modul în care tratăm confidențialitatea datelor în pagina de Confidențialitate.

Puteți ajusta gradul de anonimitate din cookies navigând pe opțiunile din stânga ecranului.

Cookies Strict Necesare

Cookies Strict Necesare trebuie să fie tot timpul permise și active pentru a vă putea salva preferințele privind setările generale de cookies.

Dacă dezactivați acest tip de cookie, nu vom putea salva preferințele dvs. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când veți vizita website-ul nostru, va trebui să activați sau să dezactivați cookies din nou.

Cookies Externe

Acest website folosește Google Analytics pentru a colecta informații anonime, cum ar fi numărul de vizitatori ai site-ului, timpul petrecut pe site sau paginile cele mai populare.

Menținând acest cookie activat ne ajută să ne îmbunătățim serviciile și să oferim o experiență optimă de navigare.

Vă rugăm să activați mai întâi Cookies Strict Necesare pentru a va putea salva preferințele!

  • Meniu
  • Colecții
  • Biblioteca Ideea Europeană
  • Biblioteca de filosofie
  • Istorii
    • Istoria mentalităților
    • Istorie & Politică
    • Istorie, teorie și critică literară
  • Cărți pentru copii
  • Civilizația chineză
  • Dezvoltare personală & Practic
  • Dicționare & Enciclopedii
  • Ediții bilingve
  • Jurnale, corespondență și memorii
  • Opere fundamentale
  • Poesis
  • Proză scurtă
  • Psihologie & Psihanaliză
  • Publicistică & Eseuri
  • Religie & Spiritualitate
  • Reviste de cultură
  • Roman Fiction
  • Teatru
  • Librăria Ideea Europeană
  • Autori
  • Informații
  • Blog
  • Contact
  • Favorite
  • Contul meu
Scroll To Top

ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER ȘI PRIMEȘTI UN VOUCHER PENTRU PRIMA TA COMANDĂ!

În plus, vei fi înștiințat în legătură cu ultimele noutăți editoriale, lansări de carte și promoții limitate.

Adresa ta de email e în siguranță cu noi. Citește mai multe despre politica de confidențialitate.

Magna utopică. Adam și Eva după sfârșitul lumii

54,50 lei 41,00 lei
Favorite