Select Gift

La oricare 2 cărți cumpărate, a treia este gratis!
  • NEWSLETTER
  • CONTACT
Librăria online Ideea Europeană Librăria online Ideea Europeană
Contul meu
0 items / 0,00 lei
Meniu
Librăria online Ideea Europeană Librăria online Ideea Europeană
0 items / 0,00 lei
Colecțiile noastre
  • Biblioteca Ideea Europeană
  • Biblioteca de filosofie
  • Istorii
    • Istoria mentalităților
    • Istorie & Politică
    • Istorie, teorie și critică literară
  • Cărți pentru copii
  • Cultura chineză
  • Dezvoltare personală & Practic
  • Dicționare & Enciclopedii
  • Ediții bilingve
  • Jurnale, corespondență și memorii
  • Opere fundamentale
  • Poesis
  • Proză scurtă
  • Psihologie & Psihanaliză
  • Publicistică & Eseuri
  • Religie & Spiritualitate
  • Reviste de cultură
  • Roman Fiction
  • Teatru
  • Autori
  • Librărie
  • eBooks
  • Informații
    • Despre noi
    • Cum comand?
    • Ghid eBook
    • Pentru autori
    • Catalog · Distribuție
  • Blog
  • Proiecte
  • Punctul Critic
  • OFERTE SPECIALE
  • NOUTĂȚI
Reduceri!
Prima paginăCărțiPsihologie & Psihanaliză Psihologia comunicării
Produsul precedent
Răsplata 25,20 lei 19,20 lei
Înapoi în librărie
Următorul produs
Psihanaliza: pro şi contra 29,40 lei 22,20 lei
Psihologie & Psihanaliză

Psihologia comunicării

37,80 lei 31,20 lei

Psihologia comunicării – Ivan Ognev, Vladimir Rusev

ISBN: 978-973-1925-10-3 ISBN: 978-973-1925-10-3 Categorie: Psihologie & Psihanaliză Autori: Ivan Ognev, Vladimir Russev
Share
închide
Disponibil și în format eBook:
  • Psihologia comunicării (eBook) 29,20 lei 27,90 lei
Noutăți
  • Contemporanul nr. 03 Martie 2023 7,00 lei 5,00 lei
  • Biologia și ecologia codalbului (Haliaeetus albicilla L.) prezent la gurile Dunării (România) (eBook) 48,00 lei 45,00 lei
  • Șambelanul oficios - Ediție bilingvă 34,65 lei 27,60 lei
  • Descriere
  • Fragment
  • Detalii carte
  • Recenzii (0)
  • Despre Psihologie & Psihanaliză
  • Livrare
Descriere

Este vorba, în mare măsură, despre comunicare, despre felul în care ea este construită. Despre lucrul căruia îi acordăm atenţie în timpul comunicării şi despre ceea ce trece pe lângă conştientul nostru, dar este de 5 ori mai important, despre partea nonverbală, fără cuvinte.

În comunicare, noi exprimăm ceea ce vrem să spunem (dar, de asemenea, şi ceea ce nu vrem) sub forma gesturilor, mimicii, poziţiilor, mişcărilor, intonaţiilor şi doar în ultimul rând folosind cuvinte. Dar pentru că noi nu conștientizăm această importantă parte nonverbală, de obicei primim din inconştientul nostru numai mesaje pe care nu le înţelegem bine. Şi adesea este absolut de neînțeles ce anume i-a provocat o încordare interlocutorului sau de ce s-a bucurat el aşa de mult.
Şi problema nu este să vă găsiţi tot timpul în aceeaşi stare, fie ea destul de confortabilă, cât mai ales să vă găsiţi într-o situaţie corespunzătoare cu starea şi cu dorinţele dumneavoastră.

Nu este tocmai potrivit să apăreţi cu un zâmbet drăgălaş, deschis, la o înmormântare. De altfel, la fel ca şi expresia de tristeţe şi suferinţă la aniversarea cuiva.

Învăţaţi să fiţi corespunzător. Este la fel ca şi lacătul şi cheia: situaţia este lacătul, iar starea dumneavoastră este cheia de la acest lacăt. În aceasta şi constă flexibilitatea comportamentală, să alegi comportamentul cel mai potrivit pentru momentul respectiv, alegând cheia pentru lacăt.

Fragment

Psihologia comunicării de Ivan Ognev, Vladimir Rusev

C A P I T O L U L  1.1 
Comunicarea
Structura comunicării

Așadar, va fi vorba, în mare măsură, despre comunicare, despre felul în care ea este construită. Despre lucrul căruia îi acordăm atenţie în timpul comunicării și despre ceea ce trece pe lângă conștientul nostru, dar este de 5 ori mai important, despre partea nonverbală, fără cuvinte.

În comunicare, noi exprimăm ceea ce vrem să spunem (dar, de asemenea, și ceea ce nu vrem) sub forma gesturilor, mimicii, poziţiilor, mișcărilor, intonaţiilor și doar în ultimul rând folosind cuvinte. Dar pentru că noi nu conștientizăm această importantă parte nonverbală, de obicei primim din inconștientul nostru numai mesaje pe care nu le înţelegem bine. Și adesea este absolut de neînţeles ce anume i-a provocat o încordare interlocutorului sau de ce s-a bucurat el așa de mult.

Și problema nu este să vă găsiţi tot timpul în aceeași stare, fie ea destul de confortabilă, cât mai ales să vă găsiţi într-o situaţie corespunzătoare cu starea și cu dorinţele dumneavoastră. Nu este tocmai potrivit să apăreţi cu un zâmbet drăgălaș, deschis, la o înmormântare. De altfel, la fel ca și expresia de tristeţe și suferinţă la aniversarea cuiva. Învăţaţi să fiţi corespunzător. Este la fel ca și lacătul și cheia: situaţia este lacătul, iar starea dumneavoastră este cheia de la acest lacăt. În aceasta și constă flexibilitatea comportamentală, să alegi comportamentul cel mai potrivit pentru momentul respectiv, alegând cheia pentru lacăt.

Comunicarea ca schimb de informaţii

Comunicarea, în sensul strict al cuvântului, este un schimb de diferite reprezentări, idei, interese, stări de spirit. Iar în sensul larg, comunicarea este studiată ca fiind informaţia pusă de acord cu comportamentul concret al interlocutorilor.

Aceasta înseamnă că, în primul rând, comunicarea înseamnă relaţiile a minimum doi indivizi, când informarea reciprocă a fiecăruia dintre ei presupune punerea de acord a unei activităţi comune. Un rol deosebit pentru fiecare participant la comunicare îl joacă însemnătatea informaţiei, cu condiţia ca ea să nu fie numai primită, ci și înţeleasă, pătrunsă.

În al doilea rând, schimbul unor astfel de informaţii presupune în mod obligatoriu o acţiune psihologică asupra partenerului.

În al treilea rând, influenţa comunicativă, ca rezultat al schimbului de informaţii, este posibilă numai atunci când ambii participanţi la comunicare posedă un sistem unic de codificare. Dar chiar și cunoscând sensurile unora și acelorași cuvinte, oamenii nu le înţeleg întotdeauna în același fel din cauza particularităţilor sociale, politice, de vârstă. Psihologul L. S. Vâgotski remarca: „Gândul niciodată nu este egal cu sensul direct al cuvintelor”.

Ca rezultat al nerespectării nuanţelor enumerate mai sus, de regulă, apar bariere de comunicare, care pot avea un caracter social și psihologic. Barierele sociale se creează din cauza faptului că nu există o înţelegere unitară a situaţiei comunicării, și aceasta din cauza deosebirilor profunde care există între parteneri. Deosebirile pot fi sociale, politice, religioase, profesionale etc. Barierele cu un caracter psihologic apar ca urmare a trăsăturilor psihologice individuale ale celor care comunică sau în virtutea relaţiilor psihologice stabilite între ei.

Transmiterea oricărei informaţii este posibilă numai prin mijlocirea semnelor, a unor sisteme de semne. În procesul comunicativ de obicei se disting comunicările verbală (în calitate de sistem de semne este folosită vorbirea) și nonverbală (sisteme de semne nelegate de vorbire). Să analizăm fiecare dintre aceste sisteme.

Comunicarea verbală se realizează prin intermediul vorbirii. Prin vorbire se înţelege un limbaj sonor natural, adică un sistem de semne fonetice care cuprind două principii, lexical și sintactic. Vorbirea este cel mai universal mijloc de comunicare, întrucât la transmiterea informaţiei cu ajutorul ei se pierde cel mai puţin din sensul comunicării. Datorită ei se realizează codificarea și decodificarea informaţiei. Cu alte cuvinte, un manager, dându-i o sarcină unui subaltern, trebuie să se convingă de lămurirea clară a instrucţiunilor prin mijlocul repovestirii lor subalternului.

Deși vorbirea este un mijloc universal de comunicare în afaceri, ea capătă însemnătate numai în condiţiile includerii într-un sistem de activitate. Vorbirea se completează neapărat cu sisteme de semne nonverbale.

Comunicarea nonverbală se prezintă structural prin următoarele sisteme:

  1. a) vizual;
    b) acustic;
    c) tactil;
    d) olfactiv.

Aspectele vizuale ale comunicării cuprind gesturi (kinetica), mimica, poziţiile (pantomimica), reacţii cutanate (înroșire, pălire, transpiraţie), organizarea spaţial-temporală a comunicării (proxemica) și, de asemenea, mijloace ajutătoare de comunicare, sublinierea sau ascunderea particularităţilor corpului (trăsăturile de sex, vârstă, rasă), mijloacele de transformare a conformaţiei naturale a corpului (îmbrăcămintea, pieptănătura, cosmetica, ochelarii, podoabele, tatuajele, mustăţile, barba, mici obiecte în mâini). Tot aici intră și o formă specifică a comunicării în afaceri, și anume contactul ochilor. Această motorică generală a diferitelor părţi ale corpului reflectă reacţiile emoţionale ale omului și datorită acestui lucru comunicarea capătă anumite nuanţe. Aceste nuanţe au o considerabilă încărcătură informaţională, care trebuie folosită în cursul unei comunicări de afaceri.

Sistemul acustic se subîmparte în următoarele aspecte: sistemul paralingvistic (sistemul vocalizării, adică timbrul vocii, diapazonul ei, tonalitatea) și extralingvistic (cuprin­derea în vorbire a unor pauze și a altor mijloace, de exemplu, tușit, plâns, râs, ritmul vorbirii).

Sistemul tactil (takesika): atingeri, strângere de mână, îmbrăţișare, sărut.

Sistemul olfactiv: mirosuri plăcute și neplăcute din mediul înconjurător (mirosul natural și artificial al omului).

Fiecare cultură concretă își pune o puternică amprentă asupra mijloacelor nonverbale, de aceea nu există norme comune pentru întreaga omenire. Limbajul nonverbal al unei alte ţări trebuie învăţat la fel ca și cel cu cuvinte.

Latura interactivă a comunicării

Comunicarea ca interacţiune caracterizează organizarea nemijlocită a unei activităţi în comun. Scopurile comunicării reflectă necesităţile unei activităţi în comun a oamenilor. Comunicarea în afaceri aproape întotdeauna propune un anume rezultat – schimbarea comportamentului și activităţii altor oameni. Aici comunicarea are loc ca o interacţiune interpersonală, ca totalitatea legăturilor și influenţelor reciproce, care se formează datorită activităţii în comun a oamenilor.

Activitatea în comun și comunicarea decurg în condiţiile controlului social pe baza normelor, modelelor de compor­tament acceptate în societate, care reglementează interacţiunea și relaţiile reciproce ale oamenilor și care formează un sistem specific. Diapazonul normelor sociale este extrem de larg: de la modele de comportament care răspund cerinţelor disciplinei în muncă până la regulile de politeţe.

Orientându-se după norme, omul corelează formele comportamentului său cu etaloanele, le adoptă pe cele necesare și astfel îndeplinește anumite roluri în interacţiune cu alţi oameni. În psihologie, prin rol se înţelege un model de comportament aprobat normativ, care este așteptat de către cei din jur de la fiecare persoană care ocupă poziţia socială respectivă (după funcţie, caracteristici de vârstă sau de sex etc.). „Interpretarea” rolului este supusă controlului social și obligatoriu primește aprecierea socială și chiar și o abatere neînsemnată de la model este judecată.

Aspectele motivelor pentru care omul intră în interacţiune cu alţi oameni:

1) maximizarea câștigului comun (motivul cooperării);
2 maximizarea propriului câștig (individualism);
3) maximizarea câștigului relativ (concurenţă);
4) maximizarea câștigului altuia (altruism);
5) minimizarea câștigului altuia (agresiune).

Detalii carte
Colecție

Psihologie & Psihanaliză

An

2008

Pagini

368

Recenzii (0)

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Psihologia comunicării” Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Despre Psihologie & Psihanaliză
Colecția Psihologie & Psihanaliză reunește volume esențiale în domeniu, ce sondează psihologia umană, de la creatorii psihologiei abisale – Jung, Adler, Freud – până în zilele noastre. Prezentăm roadele acestor demersuri publicului nostru cititor.
Livrare

LIVRARE RAPIDĂ

Toate comenzile sunt procesate rapid și, prin confirmarea lor telefonică promptă și prietenoasă, ne asigurăm că adresa dvs. este corectă și completă, pentru a preveni orice întârzieri în livrare. Comenzile sunt expediate cel târziu a doua zi din depozitul librăriei noastre, urmând să vă ajungă în cel mai scurt timp - în funcție de modalitatea de transport aleasă, în următoarea zi lucrătoare prin curier sau în 3-4 zile prin poștă.

Produsele digitale (eBooks) sunt expediate prin intermediul poștei electronice a cumpărătorului, imediat după confirmarea plății (nu se percepe niciun tarif de expediere).

LIVRARE GRATUITĂ

Pentru orice comandă de minim 150 lei oferim transport gratuit, plus cărți bonus și suplimente.

  • Abonați-vă la newsletter și primiți un voucher de reducere și beneficiați de discounturi suplimentare.
  • Fiți cu ochii pe site-ul nostru! Ocazional lansăm promoții limitate neanunțate și zilnic avem Happy Hour.
  • În plus, o ofertă specială permanentă cu adevărat unică: la 3 cărți cumpărate, pe a patra o primiți gratis, indiferent de cuantumul comenzii!

Produse similare

Reduceri!
Închide

Psihologia manipulării. Totul despre persuasiune și influențare

Evaluat la 5.00 din 5
54,60 lei 42,00 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Cum să câștigi la Loto. Ghid practic de influențare a norocului

39,90 lei 32,10 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Libertate, egalitate, discriminări

16,80 lei 13,20 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Pachet Psihologie & Psihanaliză

306,60 lei 214,00 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Panica în masă şi zvonurile

19,95 lei 15,00 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Psihologia succesului

29,40 lei 24,00 lei
Adaugă în coș

Cultura Chineză
Teatru
Roman Fiction
Reviste de cultură
Religie & Spiritualitate
Publicistică & Eseuri
Psihologie & Psihanaliză
Proză scurtă
Poesis
Opere fundamentale
Jurnal & Corespondență & Memorii
Istorie, teorie și critică literară
Istorie & Documente & Politică
Istoria mentalităților

Editura Ideea Europeană funcționează sub auspiciile Fundației Culturale Ideea Europeană. Misiunea noastră este promovarea valorilor culturale românești în context european.

O.P. 22, C.P. 113 - Sector 1, Bucureşti
Tel./fax: (+4)021-212.56.92
Email: office@ideeaeuropeana.ro
Articole recente
  • Revista-Punctul-critic-3-4-2022
    Punctul Critic nr. 3-4 (41-42) 2022: Criza – cuvântul de ordine al resetării „normalității”. Agricultura românească – eterna cenușăreasă
    30 decembrie 2022
  • Lansare-100-de-fotbalisti-legendari
    Lansare de carte „100 de Fotbaliști Legendari” de Bogdan Socol
    15 decembrie 2022
Informații utile
  • Despre noi
  • Comenzi și plată
  • Transport și livrare
  • Confidențialitate
  • Condiţii de utilizare
  • Contact
Legături
  • Blog
  • Revista Contemporanul
  • Proiectele noastre
  • Revista Punctul Critic
  • Editura Europress Group
  • ANPC
Cărțile noastre
  • Autori
  • Noutăți
  • Oferte speciale
  • Edituri
  • Colecții
  • Catalog - Distribuție
IDEEA EUROPEANĂ 2023 crafted by Webgraphic.ro & SEOKafe.
Viziteaza site-ul Editura Ideea Europeana pe ShopMania
  • Meniu
  • Colecții
  • Biblioteca Ideea Europeană
  • Biblioteca de filosofie
  • Istorii
    • Istoria mentalităților
    • Istorie & Politică
    • Istorie, teorie și critică literară
  • Cărți pentru copii
  • Cultura chineză
  • Dezvoltare personală & Practic
  • Dicționare & Enciclopedii
  • Ediții bilingve
  • Jurnale, corespondență și memorii
  • Opere fundamentale
  • Poesis
  • Proză scurtă
  • Psihologie & Psihanaliză
  • Publicistică & Eseuri
  • Religie & Spiritualitate
  • Reviste de cultură
  • Roman Fiction
  • Teatru
  • Autori
  • Librăria Ideea Europeană
  • eBooks
  • Informații
  • Blog
  • Contact
  • Contul meu
Coș de cumpărături
închide

Intră în cont

închide

Ați uitat parola?
Sau intră cu
Facebook
Google

No account yet?

Creează un cont
Sidebar

Utilizăm cookies pentru a vă putea oferi o experiență de navigare optimă. Puteți afla mai multe despre fișierele de tip cookies folosite sau le puteți dezactiva în setări.

Librăria online Ideea Europeană
Dezvoltat de  GDPR Cookie Compliance
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.