Select Gift

La oricare 2 cărți cumpărate, a treia este gratis!
  • NEWSLETTER
  • CONTACT
Librăria online Ideea Europeană Librăria online Ideea Europeană
Contul meu
0 items / 0,00 lei
Meniu
Librăria online Ideea Europeană Librăria online Ideea Europeană
0 items / 0,00 lei
Colecțiile noastre
  • Biblioteca Ideea Europeană
  • Biblioteca de filosofie
  • Istorii
    • Istoria mentalităților
    • Istorie & Politică
    • Istorie, teorie și critică literară
  • Cărți pentru copii
  • Cultura chineză
  • Dezvoltare personală & Practic
  • Dicționare & Enciclopedii
  • Ediții bilingve
  • Jurnale, corespondență și memorii
  • Opere fundamentale
  • Poesis
  • Proză scurtă
  • Psihologie & Psihanaliză
  • Publicistică & Eseuri
  • Religie & Spiritualitate
  • Reviste de cultură
  • Roman Fiction
  • Teatru
  • Autori
  • Librărie
  • eBooks
  • Informații
    • Despre noi
    • Cum comand?
    • Ghid eBook
    • Pentru autori
    • Catalog · Distribuție
  • Blog
  • Proiecte
  • Punctul Critic
  • OFERTE SPECIALE
  • NOUTĂȚI
Reduceri!
Prima paginăCărțiDezvoltare personală Psihologia manipulării. Totul despre persuasiune și influențare
Produsul precedent
Jurnal de familie 23,10 lei 18,00 lei
Înapoi în librărie
Următorul produs
O sută și una de poezii de Nicolae Labiș 54,00 lei 45,00 lei
Psihologie & Psihanaliză

Psihologia manipulării. Totul despre persuasiune și influențare

Evaluat la 5.00 din 5 pe baza unei singure evaluări
(O recenzie client)

54,60 lei 42,00 lei

Psihologia manipulării. Totul despre persuasiune și influențare. Ediţia IV – Robert B. Cialdini
Vezi mai multe cărți din Colecția Psihologie & Psihanaliză

ISBN: 978-606-668-229-9 ISBN: 978-606-668-229-9 Categorii: Dezvoltare personală, Psihologie & Psihanaliză Autor: Robert B. Cialdini
Share
închide
Disponibil și în format eBook:
  • Psihologia manipulării (eBook) 40,50 lei 37,80 lei
Noutăți
  • Contemporanul nr. 03 Martie 2023 7,00 lei 5,00 lei
  • Biologia și ecologia codalbului (Haliaeetus albicilla L.) prezent la gurile Dunării (România) (eBook) 48,00 lei 45,00 lei
  • Șambelanul oficios - Ediție bilingvă 34,65 lei 27,60 lei
  • Descriere
  • Fragment
  • Detalii carte
  • Recenzii (1)
  • Despre Psihologie & Psihanaliză
  • Livrare
Descriere

Care sunt factorii determinanți pentru ca o persoană să spună da alteia și care sunt tehnicile folosite de către factorii de convingere pentru a obține conformarea? Ce anume face ca o cerere formulată într-un fel să fie respinsă, în timp ce alta, care solicită același lucru, formulată însă într-un mod puțin diferit, să aibă succes? Ce principii psihologice influențează tendința de conformare la o cerere?

Profesioniștii persuasiunii știu ce trebuie să facă pentru a ne convinge. Cei care manipulează folosesc înclinații naturale, firești ale psihicului nostru în propriul avantaj.
Dar nu numai ei se folosesc de aceste principii. Cu toții ne folosim de ele și le cădem victime în același timp în cadrul interacțiunii cu vecinii, prietenii și familia. Însă profesioniștii persuasiunii au la dispoziție ceva mai mult decât noi, care posedăm o înțelegere superficială.

Robert Cialdini ne învață cum să recunoaștem situațiile de manipulare și cum să ne ferim de ele. Dar mare atenție! Nu orice acțiune este una manipulativă. Trebuie să mai și avem încredere în oameni.

Dovezile arată faptul că, în cadrul vieții tumultuoase de astăzi și al exploziei informaționale la care suntem martori, în care este nevoie să luăm decizii rapid, fără a le analiza pe îndelete, ne bazăm pe tot felul de scurtături, iar acest tip de conformare negândită va prevala din ce în ce mai mult. De aceea, va fi important pentru societate să înțeleagă modul de funcționare al influențării automate.
Deși există mii de modalități de persuasiune pe care profesioniștii le pot folosi, majoritatea se rezumă la șase categorii de bază. Fiecare este guvernată de un principiu psihologic fundamental, care dictează comportamentul și care îi conferă puterea de acțiune.

Acestea – reciprocitatea, consistența, verificarea, legătura, autoritatea și reținerea – sunt prezentate, ținând cont de funcția pe care o joacă în cadrul societății și de ponderea de care un profesionist în domeniu poate face uz în cererile privind cumpărarea, donarea, cedarea, votul sau acordul.

Astfel, tehnicile de manipulare bazate pe reciprocitate speculează tendința noastră naturală de a răspunde cu un favor la un favor. Tindem să avem încredere în ceea ce cred cei din jur, așa funcționează validarea publică. Ne calibrăm opiniile și preferințele cu cei care ne seamănă. Principiul autorității este foarte eficient. Urmăm orbește nu doar autoritatea, ci chiar și numai însemnele ei. Considerăm lucrurile rare ca fiind mai importante și principiul limitării e folosit din plin chiar și pentru cumpărături viitoare, iar maximul de efect se obține atunci când indisponibilitatea unui produs este recentă.

Scopul cărții este de a detecta tehnicile de manipulare și de a le dejuca eficacitatea prin cunoaşterea mecanismelor psihologice la care ele apelează.
Robert B. Cialdini susţine cursuri universitare şi post-universitare despre persuasiune şi influenţă socială la University of North Carolina şi Columbia University. El este şeful catedrei de Psihologie şi membru al Consiliului de Conducere al Arizona State University.

Fragment

Psihologia manipulării. Totul despre persuasiune și influențare. Ediţia IV de Robert B. Cialdini

CAPITOLUL

1

Arsenalul influenţării

Civilizaţia avansează prin extinderea numărului de operaţii pe care le putem efectua fără să gândim. (Alfred North Whitehead)

La un moment dat, am primit un telefon de la o prietenă care îşi deschisese un magazin de bijuterii indiene în Arizona. De abia aştepta să-mi spună ceva neobişnuit. La magazin se întâmplase ceva extraordinar şi credea că eu, în calitate de psiholog, aş putea să-i explic despre ce era vorba. Povestea avea în vedere mai multe bijuterii din turcoaz pe care mult timp nu reuşise să le vândă. Era vârful sezonului turistic, magazinul era plin de clienţi, bijuteriile cu pricina aveau un bun raport calitate-preţ, şi, cu toate acestea, nu se vindeau. Apelase la trucurile obişnuite pentru a stimula vânzarea; le mutase într-un loc mai vizibil şi ceruse personalului să le promoveze agresiv, dar fără succes. Totul părea în zadar.

În cele din urmă, într-o seară, înainte de a pleca într-o deplasare pentru achiziţii, a lăsat şefului de vânzări un bilet mâzgălit în mare grabă: „Tot ceea ce se află în această vitrină, la ½ preţ”. Sperând astfel să scape de ele, chiar şi în pierdere. Când s-a întors, după câteva zile, nu numai că a fost surprinsă să vadă că absolut toate se vânduseră, ci a rămas de-a dreptul şocată. Şocul provenea din faptul că angajatul respectiv, înţelegând greşit ceea ce scrisese ea în grabă, dublase preţul, astfel că întreaga cantitate s-a vândut cu de două ori preţul iniţial!

Pentru acest motiv mă sunase. Pentru că ştiam ce anume se întâmplase, am rugat-o, dacă dorea să-i explic totul aşa cum se cuvine, să asculte o poveste. Nu despre mine, ci despre curci, provenită dinspre relativ noua ştiinţă a etologiei (care se ocupă de comportamentul animalelor în mediul lor natural). Curcile sunt mame foarte bune, iubitoare, atente şi protectoare. Îşi petrec cea mai mare parte a timpului îngrijindu-şi şi curăţându-şi puii, încălzindu-i şi adunându-i laolaltă sub aripile lor protectoare. Însă, modul în care ajung să facă aceste lucruri este de-a dreptul bizar. Practic, manifestările lor materne sunt provocate de piuitul puilor lor. Astfel, caracteristicile individuale ale puilor, cum ar fi mirosul propriu, atingerea sau înfăţişarea, se pare că joacă un rol foarte mic în activitatea maternală. Practic, un pui va fi îngrijit de către mama lui doar dacă piuie. Dacă nu, el va fi ignorat sau, uneori, chiar ucis.

Extraordinara dependenţă a curcilor de piuit a fost ilustrată de naturalistul comportamentalist M. W. Fox (1974) printr-un experiment cu notă dramatică efectuat asupra unei mame curci şi a unui dihor împăiat. Pentru curcă, dihorul reprezintă duşmanul natural, a cărui apropiere este însoţită de manifestări de mare agitaţie. Şi, într-adevăr, atunci când animalul împăiat era manevrat către ea, curca îl ataca, furioasă, imediat. Dacă, însă, aceeaşi creatură artificială emitea prin intermediul unui aparat montat în interiorul ei piuitul tipic al puilor de curcan, mama nu numai că îl accepta în apropiere, ci îl ocrotea pur şi simplu sub aripile ei. Pentru ca, în momentul în care emiţătorul era oprit, curca să procedeze din nou la atac.

MECANISMUL AUTOMAT

La prima vedere, mama curcă pare nebună: adoptă animalul care reprezintă inamicul ei natural doar pentru că piuie ca un pui, în timp ce îşi neglijează sau chiar omoară puiul propriu care nu face acest lucru. Practic, ea acţionează ca un automat ale cărui instincte materne se află sub controlul acelui unic sunet. Etologii afirmă că acest tip de comportament nu este nici pe departe propriu doar curcilor. Sunt identificate din ce în ce mai multe astfel de modele de acţiune mecanică, oarbă, la o mare varietate de specii.

Numite modele de acţiune fixă, acestea sunt prezente în secvenţe comportamentale complexe, cum ar fi ritualurile de împerechere. Caracteristica fundamentală a acestor modele comportamentale este aceea că ele se manifestă în aceeaşi manieră şi ordine de fiecare dată, de parcă ar fi înregistrate în însăşi structura animalului respectiv. Atunci când situaţia impune împerecherea, se activează „înregistrarea” respectivă; doar un clic, şi mecanismul intră în acţiune; apoi, se declanşează secvenţa comportamentală corespunzătoare.

Cel mai interesant aspect îl reprezintă însă modul în care se activează „înregistrarea”. De exemplu, atunci când un animal acţionează în apărarea teritoriului său, factorul declanşator al atitudinii vigilente de autoapărare în faţa ameninţării şi, dacă este necesar, al comportamentului combativ îl constituie intruziunea unui alt animal din aceeaşi specie. Există însă o „chichiţă”. Şi anume factorul declanşator, care nu este reprezentat de rivalul în sine, ci de o trăsătură specifică a acestuia. Adesea, această trăsătură care declanşează reacţia poate fi chiar un aspect minor pe care îl prezintă intrusul. De exemplu, uneori, poate fi vorba de o nuanţă anume a culorii sale. În acest sens, experimentele au arătat că un mascul de vrabie poate ataca pe post de intrus chiar şi un smoc de pene roşii, ignorând, pe de altă parte, o vrabie adevărată care prezintă un penaj normal (Lack, 1943). Rezultate asemănătoare s-au observat şi la o altă specie de pasăre, respectiv Guşa vânătă (Luscinia Svecica), unde factorul declanşator al reacţiei de apărare teritorială îl reprezintă o nuanţă anume de albastru din penajul pieptului (Peiporen, 1960).

Dar, mai înainte de a ne amuza de uşurinţa cu care animale inferioare se lasă amăgite de factorii declanşatori şi reacţionează în moduri nepotrivite situaţiei, ar trebui să înţelegem două lucruri. Mai întâi, modelele de acţiune fixă ale acestor animale funcţionează, de cele mai multe ori, foarte eficient. De exemplu, în cazul puilor de curcă, numai cei sănătoşi sunt capabili să emită respectivul piuit, şi este normal ca mama să aibă reacţie maternă numai la acest sunet. Pentru curci, reacţia la un singur stimul reprezintă comportamentul natural adecvat. Răspunsul inadecvat nu a fost altceva decât urmarea intervenţiei nenaturale a omului de ştiinţă, care a păcălit-o. Cel de al doilea lucru important este acela de a înţelege că şi noi posedăm acest tip de reacţii „înregistrate”. Şi, deşi în cele mai multe situaţii ele lucrează în avantajul nostru, factorii declanşatori ne pot, uneori, şi pe noi păcăli să le activăm la momente nepotrivite.

Psihologul social Ellen Langer împreună cu echipa ei (Langer, Blank&Chanowitz, 1978) demonstrează experimental, cu multă abilitate, această formă de automatism prezentă la om. Un bine cunoscut principiu comportamental uman spune că, atunci când solicităm cuiva un serviciu, vom avea şanse de succes mult mai mari dacă furnizăm şi un motiv. Oamenilor pur şi simplu le place să acţioneze dacă au un motiv. Langer a demonstrat acest lucru cerând un mic serviciu celor care stăteau la rând la copiatorul unei biblioteci: „Vă rog să mă iertaţi. Am numai cinci pagini. Pot folosi copiatorul, pentru că mă grăbesc?”. Eficienţa acestei cereri, la care se adaugă şi motivul, a fost aproape totală: 94% dintre cei solicitaţi au lăsat-o să intre în faţă. De comparat acest succes cu scorul obţinut atunci când nu a folosit decât cererea, fără motivaţie („Vă rog să mă iertaţi. Am numai cinci pagini. Pot folosi copiatorul?”): 60%. La o primă vedere, se poate crede că deosebirea a constat în lipsa informaţiei suplimentare furnizată de cuvintele „pentru că mă grăbesc”. Însă un al treilea test întreprins de Langer relevă faptul că nu este aşa. După cum se pare, importantă nu a fost întreaga serie de cuvinte, ci doar „pentru că”. În loc să facă uz de motivul propriu-zis, în cel de al treilea tip de cerere Langer a folosit „pentru că”, după care a repetat ceea ce era deja evident: „Vă rog să mă iertaţi. Am numai cinci pagini. Pot folosi copiatorul, pentru că am de făcut câteva copii?”.

Detalii carte
Colecție

Psihologie & Psihanaliză

An

2019

Pagini

464

Recenzii (1)

1 recenzie pentru Psihologia manipulării. Totul despre persuasiune și influențare

  1. Evaluat la 5 din 5

    Eurobservator – 16 mai 2018

    Psihologia manipulării în câteva exemple
    http://www.ideeaeuropeana.ro/blog/psihologia-manipularii-in-cateva-exemple/

Adaugă o recenzie Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Despre Psihologie & Psihanaliză
Colecția Psihologie & Psihanaliză reunește volume esențiale în domeniu, ce sondează psihologia umană, de la creatorii psihologiei abisale – Jung, Adler, Freud – până în zilele noastre. Prezentăm roadele acestor demersuri publicului nostru cititor.
Livrare

LIVRARE RAPIDĂ

Toate comenzile sunt procesate rapid și, prin confirmarea lor telefonică promptă și prietenoasă, ne asigurăm că adresa dvs. este corectă și completă, pentru a preveni orice întârzieri în livrare. Comenzile sunt expediate cel târziu a doua zi din depozitul librăriei noastre, urmând să vă ajungă în cel mai scurt timp - în funcție de modalitatea de transport aleasă, în următoarea zi lucrătoare prin curier sau în 3-4 zile prin poștă.

Produsele digitale (eBooks) sunt expediate prin intermediul poștei electronice a cumpărătorului, imediat după confirmarea plății (nu se percepe niciun tarif de expediere).

LIVRARE GRATUITĂ

Pentru orice comandă de minim 150 lei oferim transport gratuit, plus cărți bonus și suplimente.

  • Abonați-vă la newsletter și primiți un voucher de reducere și beneficiați de discounturi suplimentare.
  • Fiți cu ochii pe site-ul nostru! Ocazional lansăm promoții limitate neanunțate și zilnic avem Happy Hour.
  • În plus, o ofertă specială permanentă cu adevărat unică: la 3 cărți cumpărate, pe a patra o primiți gratis, indiferent de cuantumul comenzii!

Produse similare

Reduceri!
Închide

Reţetele frumuseţii

19,95 lei 15,00 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Noi vrem copii

22,05 lei 17,10 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Remedii magice. Metode de vindecare pentru trup, suflet și spirit

79,80 lei 63,00 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Karma norocului

16,80 lei 14,10 lei
Adaugă în coș
Reduceri! Codul bunelor maniere
Închide

Codul bunelor maniere

29,40 lei 23,10 lei
Adaugă în coș
Reduceri!
Închide

Tainele seducţiei

40,95 lei 32,70 lei
Citește mai mult

Cultura Chineză
Teatru
Roman Fiction
Reviste de cultură
Religie & Spiritualitate
Publicistică & Eseuri
Psihologie & Psihanaliză
Proză scurtă
Poesis
Opere fundamentale
Jurnal & Corespondență & Memorii
Istorie, teorie și critică literară
Istorie & Documente & Politică
Istoria mentalităților

Editura Ideea Europeană funcționează sub auspiciile Fundației Culturale Ideea Europeană. Misiunea noastră este promovarea valorilor culturale românești în context european.

O.P. 22, C.P. 113 - Sector 1, Bucureşti
Tel./fax: (+4)021-212.56.92
Email: office@ideeaeuropeana.ro
Articole recente
  • Revista-Punctul-critic-3-4-2022
    Punctul Critic nr. 3-4 (41-42) 2022: Criza – cuvântul de ordine al resetării „normalității”. Agricultura românească – eterna cenușăreasă
    30 decembrie 2022
  • Lansare-100-de-fotbalisti-legendari
    Lansare de carte „100 de Fotbaliști Legendari” de Bogdan Socol
    15 decembrie 2022
Informații utile
  • Despre noi
  • Comenzi și plată
  • Transport și livrare
  • Confidențialitate
  • Condiţii de utilizare
  • Contact
Legături
  • Blog
  • Revista Contemporanul
  • Proiectele noastre
  • Revista Punctul Critic
  • Editura Europress Group
  • ANPC
Cărțile noastre
  • Autori
  • Noutăți
  • Oferte speciale
  • Edituri
  • Colecții
  • Catalog - Distribuție
IDEEA EUROPEANĂ 2023 crafted by Webgraphic.ro & SEOKafe.
Viziteaza site-ul Editura Ideea Europeana pe ShopMania
  • Meniu
  • Colecții
  • Biblioteca Ideea Europeană
  • Biblioteca de filosofie
  • Istorii
    • Istoria mentalităților
    • Istorie & Politică
    • Istorie, teorie și critică literară
  • Cărți pentru copii
  • Cultura chineză
  • Dezvoltare personală & Practic
  • Dicționare & Enciclopedii
  • Ediții bilingve
  • Jurnale, corespondență și memorii
  • Opere fundamentale
  • Poesis
  • Proză scurtă
  • Psihologie & Psihanaliză
  • Publicistică & Eseuri
  • Religie & Spiritualitate
  • Reviste de cultură
  • Roman Fiction
  • Teatru
  • Autori
  • Librăria Ideea Europeană
  • eBooks
  • Informații
  • Blog
  • Contact
  • Contul meu
Coș de cumpărături
închide

Intră în cont

închide

Ați uitat parola?
Sau intră cu
Facebook
Google

No account yet?

Creează un cont
Sidebar

Utilizăm cookies pentru a vă putea oferi o experiență de navigare optimă. Puteți afla mai multe despre fișierele de tip cookies folosite sau le puteți dezactiva în setări.

Librăria online Ideea Europeană
Dezvoltat de  GDPR Cookie Compliance
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.