Precaritatea educației manifestată în comportament devine evidentă în infrastructura morală a societății românești. Absența unei educații solide menține forme subtile de parvenire și corupție intelectuală. Expresia existenței unor derapaje în educația românească impune o altă direcție în sistemul de învățământ și o nouă ordine în sistemul de educație. Nu există o viziune coerentă privind profilul educațional, iar responsabilii pentru crearea unei Românii educate se află într-o îngrijorătoare eroare de viziune privind politicile educaționale. Volumul Derapaje în educația românească cuprinde opinii critice și sugestii, oferite de pedagogii români contemporani, ignorate de decidenții ministeriali, mai preocupați de directive europene decât de sănătatea morală a societății românești.
Toate comenzile sunt procesate rapid și, prin confirmarea lor telefonică promptă și prietenoasă, ne asigurăm că adresa dvs. este corectă și completă, pentru a preveni orice întârzieri în livrare. Comenzile sunt expediate cel târziu a doua zi din depozitul librăriei noastre, urmând să vă ajungă în cel mai scurt timp - în funcție de modalitatea de transport aleasă, în următoarea zi lucrătoare prin curier sau în 3-4 zile prin poștă.
Produsele digitale (eBooks) sunt expediate prin intermediul poștei electronice a cumpărătorului, imediat după confirmarea plății (nu se percepe niciun tarif de expediere).
Voiculescu Florea –
Cartea profesorului Anton Ilica este remarcabilă. Atât ca intenție, cât și ca realizare, cartea acoperă o zonă slab populată (aproape pustie) a literaturii pedagogice de la noi: aceea a unor reflecții critice care destramă stereotipuri și demască sloganuri, fie că este vorba despre „competențe”, despre „curricula” sau despre alte „mode(rnizări) pedagogice”, fie că este vorba despre pseudo reforme, mai mult administrative decât pedagogice, înveșmântate festiv în straiele de împrumut ale globalismului și, cum atfel?, ale postmodernismului. Titlul cărții – „Derapaje în educația românească” – exprimă din start și fără ocolișuri intențiile critice ale autorului privind starea educației românești actuale. Dar nu este vorba despre critici globale, nediferențiate. „Criticile mele – scrie autorul – nu vizează elevi excepționali, profesori de vocație, sârguincioși și devotați; nu vizează totalitatea, ci excepțiile negative, superficialitatea, indolența și derapajele amatoriste ale decidenților politici și administrativi.” Pe acest fundal, cartea este și o pledoarie pentru restituirea (și redobândirea) demnității profesiei de pedagog și a pedagogiei ca știință a educației.
Profesorii vor regăsi în această carte întrebări pe care ei înșiși și le-au pus, îndoieli pe care le-au trăit și le trăiesc, dar pe care uneori n-au avut îndrăzneala, alteori n-au avut răgazul să le exprime. Reflecțiile autorului – reunite sub titlul „eseuri și opinii” – deși conțin germenii unor soluții ce pot să rodească, sunt înainte de toate îndemnuri la alte reflecții, îndemnuri ce spun într-un fel sau altul: „stimate cititorule, unde se încheie experiența mea, începe a ta”. De aceea, dar și pentru alte motive pe care cititorii le vor descoperi ei înșiși, recomand cartea tuturor colegilor mei, profesori, de la grădiniță la universitate, dar și decidenților politici ca lectură necesară spre a-și înțelege mai bine misiunea pe care o au. În cele din urmă, „derapajele” semnalate de profesorul Anton Ilica reprezintă un îndemn sincer și colegial pentru ca, împreună, să reașezăm educația pe temeiurile sale autentice, culturale, axiologice și, nu în ultimul rând, pedagogice.
Felicităm editura Ideea Europeană pentru realizarea remarcabilă sub aspect editorial, grafic și tipografic a cărții, la un nivel de calitate care îi atestă profesionalismul.
Prof. Florea Voiculescu