Carti manipulare propaganda

Cărți de psihologia manipulării, mecanismele propagandei și tehnicile de control social

„Alegerile pe care le facem arată cine suntem cu adevărat, mai mult decât abilitățile pe care le avem” (J.K. Rowling)

Pe măsură ce campaniile electorale se profesionalizează, marketingul politic a devenit o temă importantă în cadrul specialiștilor, dar, din ce în ce mai mult, și a publicului.

Există numeroase studii cu privire la diferitele strategii de marketing politic ce pot fi utilizate într-o campanie politică sau electorală. Totuși, fiecare campanie electorală are un anumit specific, dincolo de clasica diferențiere dată de scopul alegerilor. Diversitatea este dată de contextele politice diferite, dar mai ales de caracteristicile locale. Cu alte cuvinte, chiar și în cadrul aceleiași campanii coordonate la nivel central, există diferențe de abordare mai mari sau mai mici la nivel local, unde acționează filialele partidelor.

În România, conform legii electorale 35/2008, o campanie electorală este acea perioadă în care competitorii electorali desfăşoară activităţi de propagandă cu scopul de a-i determina pe alegători să îşi exprime voturile în favoarea lor.

Propaganda politică presupune un demers prin care un actor politic încearcă să influențeze atitudinal și comportamental un anumit public țintă prin intermediul unor acțiuni politice și prin comunicare. Aceasta mai poate fi definită ca înglobând totalitatea tehnicilor ce stau la dispoziția puterii politice pentru realizarea unei imagini care nu are legătură cu realitatea. Cel mai eficient moment pentru a folosi propaganda fără ca aceasta să devină condamnabilă este, așadar, campania electorală.

Iată cărțile ce descriu manipularea cetățenilor în campaniile electorale:

-25%
Închide

Psihologia manipulării. Totul despre persuasiune și influențare

54,60 lei 41,00 lei
Psihologia manipulării. Totul despre persuasiune și influențare - Robert B. Cialdini Influence: Science & Practice - Robert B. Cialdini
-25%
Închide

Panica în masă şi zvonurile

19,95 lei 15,00 lei
Panica în masă şi zvonurile – A.P. Nazaretean Агрессивная толпа, массовая паника, слухи
-26%
Închide

Psihologia comunicării

37,80 lei 28,00 lei
Psihologia comunicării - Ivan Ognev, Vladimir Rusev Психология общения - Иван Огнев
-23%
Închide

Psihologia puterii

33,60 lei 26,00 lei
Psihologia puterii – A. G. Konfisahor Психология власти - А. Конфисахор
-24%
Închide

Psihologia influenţei

26,25 lei 20,00 lei
Psihologia influenţei – Maia Dushkina Психология влияния - Мая Душкина
-25%
Închide

Securitatea psihologică

29,40 lei 22,00 lei
Securitatea psihologică – Ivan Ognev, Vladimir Russev Психологическая безопасность
-26%
Închide

Psihologia învingătorilor

23,10 lei 17,00 lei
Psihologia învingătorilor – Elena Popova Конкуренция. Психология победы в бизнесе и жизни
-25%
Închide

Psihologia succesului

29,40 lei 22,00 lei
Psihologia succesului - Ivan Ognev Психология удачи
-25%
Închide

Psihologia fericirii

59,85 lei 45,00 lei
The Psychology of Happiness - Michael Argyle Traducere de Elena Otilia Pătrașcu

O cercetare exhaustivă asupra conceptului a realizat Oliver Thomson în lucrarea sa Istoria propagandei. Aceasta studiază variatele tehnici de persuadare utilizate în perioade și culturi diferite în ceea ce privește evenimentele politice ale ultimilor 5000 de ani. Autorul relevă faptul că nicio perioadă istorică nu a fost privată de propagandă politică și că nimeni nu a fost vreodată imun la aceasta.

Majoritatea teoreticienilor consideră că secolul XX a fost momentul în care propaganda politică și-a atins apogeul. Astăzi această tehnică de persuadare nu mai are neapărat sensul secolului trecut, ci mai degrabă o percepem ca publicitate sau reclamă, conceptul de propagandă fiind rareori utilizat și deseori neimportant pentru publicul larg.